BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Followers


Mak & Ayah menjadi pelengkap hidup seorang yang bernama insan. Sebut sahaja seorang anak, semuanya mempunyai Mak dan Ayah melainkan yang sudah pergi dijemput Allah. Namun mereka masih juga ada seorang mak dan ayah. Tanpa mak dan ayah maka tidak dilahirkan seorang manusia yang berjasa pada Agama, pada Negara dan Pada kedua orang tuanya. Ana ingin kongsikan seutus surat dari seorang anak untuk mak dan ayahnya. Surat ini ana dapat apabila mengadakan program di asrama. Surat tersebut merupakan daripada pelajar tingkatan satu. Ana kira dia cukup ikhlas apabila menulis surat tersebut.

Assalamualaikum, Ibu....
Adik minta maaf atas apa-apa kesalahan yang adik lakukan. Adik harap ibu maafkan adik. Adik sayangkan ibu. Ibu jangan pergi meninggalkan adik. Adik berterima kasih atas segala perngorbanan yang ibu telah lakukan. Ya Allah, Kau ampunkanlah dosaku dan dosa ibuku, Kau tempatkan ibuku dalam golongan orang-orang yang beriman. Adik sayang ibu. Adik akan menjadi orang yang berguna. Segala nasihat apabila ibu marah, adik redha. Adik terima dengan hati yang terbuka. Ampunkan adik ibu.....
Abah....
Adik minta maaf jika adik ada buat salah. Adik sayangkan abah. Adi minta maaf, adik banyak buat salah. Adik mendengar segala nasihat abah, segala arahan abah. Adik janji, adik akan jadi insan yang berguna. Abah jangan pergi meningalkan adik, kakak, dan abang. Ya Allah, ampunkanlah dosaya abahku, tempatkanlah abahku di dalam golongan orang yang beriman. Adik redha atas teguran dan nasihat abah. Adik sayangkan abah sangat-sangat. Adik akan belajar bersungguh-sungguh dan buktikan kepada ibu dan abah bahawa adik ini adalah anak yang berguna. Maafkanlah adik. Adik tahu adik banyak menyakiti hati ibu dan abah. Adik sayang ibu dan abah seumur hidup adik.

*Semoga menjadi anak yang soleh. ~

**tiada tokok tambah sedikitpun dari surat yang sebenar

0 comments:

 
Multi-Colored Light Pointer